ΣΔΕ ΒΟΛΟΥ


Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού:


2011-12

Δραστηριότητες > Σχέδια Δράσης


"Ανάγνωση κινηματογραφικών ταινιών"
Συντονίστρια: ΚΟΝΤΟΖΗΣΗ Ε., ΓΩΓΟΥ Η.

Στόχος του σχεδίου δράσης είναι να μπορέσουν οι εκπαιδευόμενοι να εξοικειωθούν με τη γλώσσα της κινηματογραφικής αφήγησης και να αποκτήσουν δεξιότητες οπτικοακουστικής αγωγής. Επιπλέον, να εντοπίσουν και να αναλύσουν στερεοτυπικές αντιλήψεις στις διαπροσωπικές σχέσεις, στις ηθικές αξίες, στον πολιτιστικό τομέα και τέλος να προβληματιστούν για τους τρόπους αντιμετώπισης των στερεοτύπων μέσα από την ανάλυση των συμπεριφορών των ηρώων των κινηματογραφικών ταινιών.


"Βιολογική γεωργία: οφέλη και προοπτικές"
Συντονιστής: ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ Ν., ΑΜΒΡΑΖΗ Ε., ΒΙΓΚΛΑΣ Λ.

Σκοπός του σχεδίου δράσης είναι η αρχική προσέγγιση των αρχών, στόχων και σκοπών της βιολογικής γεωργίας. Η συνειδητοποίηση των διαφορών από την συμβατική γεωργία. Η κατανόηση της αναγκαιότητας της εφαρμογής της και τα οφέλη που προκύπτουν απ' αυτή για το περιβάλλον και τον άνθρωπο. Με ερευνητική οπτική, θα αναζητηθούν οι πιθανότητες για το αν θα μπορούσε να δώσει λύσεις στα σημερινά αδιέξοδα τόσο της Ευρωπαϊκής γεωργίας, όσο και της διεθνούς οικονομικής κρίσης.


"Η νεοελληνική ζωγραφική"
Συντονίστρια: ΣΑΡΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ Γ., ΣΕΒΑΣΤΙΔΟΥ Ο.

Στόχος του σχεδίου δράσης είναι να γνωρίσουν οι εκπαιδευόμενοι τις πολιτικές, κοινωνικές, οικονομικές συνθήκες μέσα από τις οποίες ακμάζει η νεοελληνική ζωγραφική, τις επιρροές και καταβολές της, το έργο που παράγουν οι καλλιτέχνες την εποχή αυτή και τη συμβολή τους στον Ελληνικό πολιτισμό. Για το σκοπό αυτό θα γίνουν προβολές μικροδιαφανειών με τα έργα των καλλιτεχνών, αναζήτηση στο διαδίκτυο για τις βιογραφίες τους και για κείμενα από ιστορικούς της τέχνης που αφορούν τη συγκεκριμένη εποχή και τους καλλιτέχνες.

"Επεξεργασία εικόνας"
Συντονιστές: ΖΙΩΓΑΣ Δ., ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ Δ.,
STEVENS J.
ΣΤΟΧΟΙ
- Βελτίωση γνώσεων στη χρήση κοινών λογισμικών των Η/Υ, συμπεριλαμβανομένης και της διαδικτυακής αναζήτησης
- Εκμάθηση λογισμικού επεξεργασίας εικόνων
- Ευαισθητοποίηση σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά θέματα
- Βελτίωση λεξιλογίου Αγγλικής γλώσσας
- Ανάπτυξη δημιουργικής σκέψης, φαντασίας και βελτίωση συνθετικής ικανότητας
- Πρόταση ψυχαγωγίας και διασκέδασης για τον ελεύθερο χρόνο (για όποιον έχει...)
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Αρχικά οι εκπαιδευόμενοι θα ασχοληθούν με την εκμάθηση του λογισμικού «VCW VicMan's Photo Editor», το οποίο είναι ένα λογισμικό σχετικά απλό στη χρήση με το οποίο μπορεί κανείς να επεξεργαστεί εικόνες σε ικανοποιητικό επίπεδο. Το συγκεκριμένο λογισμικό επιλέχθηκε από τους εκπαιδευτές αφού προσφέρεται ελεύθερο στο διαδίκτυο, κι επομένως οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να το «κατεβάσουν» και στους προσωπικούς τους Η/Υ. Στη συνέχεια, θα χωριστούν σε ομάδες (κατά προτίμηση τριμελείς) και η κάθε ομάδα θα αποφασίσει ένα θέμα με το οποίο θα ασχοληθεί. Το θέμα θα μπορεί είναι είτε κοινωνικό είτε σχετικό με το περιβάλλον (φυσικό ή ανθρωπογενές). Κατόπιν, το κάθε μέλος της ομάδας θα αναζητήσει στο διαδίκτυο (μέσω των λογισμικών Internet Explorer ή Mozilla Firefox) φωτογραφίες σχετικές με το θέμα που έχει αποφασίσει η ομάδα του, θα τις αποθηκεύσει στον Η/Υ και θα τις επεξεργαστεί όπως αυτό θέλει με τη βοήθεια του παραπάνω λογισμικού επεξεργασίας εικόνας. Θα μπορούσε κάποιος εκπαιδευόμενος να φτιάξει μια καινούργια πραγματική ή φανταστική φωτογραφία συνδυάζοντας τμήματα άλλων φωτογραφιών ή θα μπορούσε να αλλάξει μια υφιστάμενη φωτογραφία περνώντας ένα κοινωνικό ή περιβαλλοντικό μήνυμα (π.χ. λιγότερη φτώχεια, καθαρές ακτές). Αν κάποιοι εκπαιδευόμενοι επιθυμούν, θα τους δοθεί η δυνατότητα να επεξεργαστούν είτε παλιότερες προσωπικές τους φωτογραφίες (αφού τις ψηφιοποιήσουμε στο σχολείο αν δεν είναι ψηφιακές), είτε νέες φωτογραφίες, δικές τους ή της ομάδας τους, τις οποίες θα βγάλουν στο σχολείο με ψηφιακή φωτογραφική μηχανή. Στο τέλος του project θα παραχθεί ένα ψηφιακό άλμπουμ φωτογραφιών μέσω του λογισμικού “Power Point”, το οποίο θα περιλαμβάνει όλες τις φωτογραφίες που δημιούργησαν οι εκπαιδευόμενοι. Η κάθε φωτογραφία θα συνοδεύεται από λεζάντα, στην οποία ο κάθε εκπαιδευόμενος θα αναφέρει ένα σλόγκαν μέσω του οποίου θα παρουσιάζει το μήνυμα της κάθε φωτογραφίας

Παράρτημα Σκιάθου

"Εναλλακτικός Τουριστικός Οδηγός Σκιάθου"
Συντονίστριες: ΜΥΘΗ Α., ΚΟΛΙΤΣΑ Χ.
Για το φετινό σχολικό έτος το project θα περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός εναλλακτικού τουριστικού οδηγού για τη Σκιάθο, μέσω μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας (blog), με στόχο την προβολή των επαγγελματικών δραστηριοτήτων των εκπαιδευομένων αλλά και όλου του νησιού, κατευθύνοντας όμως τους ενδιαφερόμενους προς ηπιότερες μορφές τουρισμού.


"Περισσότερα Μαθηματικά"
Συντονιστές: ΑΡΚΑΣ Ρ., ΜΥΘΗ Α.
Οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να εξασκηθούν περισσότερο σε μαθηματικά θέματα της καθημερινής ζωής, όπως

  • ο πολλαπλασιασμός και η προπαίδεια
  • η διαίρεση
  • τα ποσοστά
  • οι περίμετροι
  • τα εμβαδά και η πρακτική γεωμετρία
  • τα προβλήματα με χρηματικά μεγέθη κ.α.

Στόχος είναι να εξοικειωθούν οι εκπαιδευόμενοι περισσότερο με τις καταστάσεις της καθημερινότητας που απαιτούν μαθηματικούς υπολογισμούς και αριθμητικές πράξεις,

"Ενδημικά είδη της Σκιάθου"
Συντονιστές: ΠΕΝΙΔΗΣ Δ., ΜΥΘΗ Α.
Το project αφορά τα ενδημικά είδη χλωρίδας και πανίδας της Σκιάθου, συνδυάζοντας για τους εκπαιδευόμενους γνώσεις Βοτανικής, Ζωολογίας, Οικολογίας, Βιολογίας, Φυσικής Γεωγραφίας, κλιματολογίας, Χημείας, πρακτικής Ιατρικής και λαογραφίας. Έτσι οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει να καταγράψουν είδη της πανίδας και της χλωρίδας ενδημικά της περιοχής, δηλαδή που τα συναντά κανείς μόνο στο νησί της Σκιάθου ή στις κοντινές στεριές Βορείων Σποράδων και Πηλίου.
Οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει να καταγράψουν για κάθε είδος:

  • Ονομασία
  • Φωτογραφία
  • Ενδιαίτημα
  • Χρήση στην καθημερινή ζωή
  • Άλλες λαογραφικές πληροφορίες

Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού